Od 1. októbra prišlo v rámci modernizácie železničného uzla Žilina k významnej zmene v organizácii dopravy. Uzatvorené budú staré nástupištia s označením 1, 1R, 2, 5, 6 a 7, stavebné práce sa presunú do tejto časti stanice a všetky vlaky budú prepravované po novej časti koľajiska. Cestujúcim budú k dispozícii nové nástupištia č. 3 a 4 pre vlaky všetkých smerov okrem Rajca. Pre regionálne rýchliky z Bratislavy a do Bratislavy (vlaky č. 701 – 716) bude slúžiť dočasné nástupište s označením U, ktoré je prístupné z podchodu z Národnej, resp. Uhoľnej ulice. V prípade mimoriadností môžu byť na toto nástupište presmerované aj iné vlaky. V období od 1. októbra 2024 do 30. apríla 2025 bude úplne vylúčená železničná trať Žilina – Rajec a zavedená bude náhradná autobusová doprava. Vstup do areálu železničnej stanice zo strany Ulice P. O. Hviezdoslava bude počas stavebných prác z dôvodu bezpečnosti uzatvorený, okrem vstupu cez vestibul. Vestibul bude zo strany prvého nástupišťa uzatvorený a prístup bude len zo strany od mesta. Schodištia z podchodu na prvé a druhé nástupište budú uzatvorené. Parkovisko pred budovou železničnej stanice nebude prístupné pre osobné automobily s tým, že výluková činnosť by mala byť ukončená v decembri budúceho roka. Stavba železničného uzla Žilina má dĺžku asi 14 kilometrov v smere východ – západ a 2,3 kilometra v smere sever – juh. Projekt financujú z eurofondov. Zmluvu o dielo podpísali v novembri 2020. Modernizáciu železnice zabezpečuje Združenie Pod Dubňom na čele so spoločnosťou Strabag.