aneps.sk

Asociácia Nepočujúcich Slovenska

Zmeny nakupovania

Zdroj: https://www.interez.sk/na-slovakov-v-obchodoch-cakaju-velke-zmeny-zmiznut-by-mala-jedna-z-najdolezitejsich-veci-ma-to-aj-niekolko-benefitov/

O zmenách informoval ako prvý portál Aktuality.sk. Zákazníci v obchode sú zvyknutí, že po nákupe a zaplatení tovaru dostanú do ruky papierový doklad, v blízkej budúcnosti to už tak nemusí byť. Tlačenie množstva zbytočných „bločkov“ tak už čoskoro môže byť minulosťou. Samotný zákon prikazuje obchodníkovi vydať vám za nákup riadny doklad s cenami a so všetkými potrebnými identifikačnými údajmi, ako sú DIČ, IČ DPH a podobne. Dôležitý je ale fakt, podľa ktorého môžete doklad za nákup dostať aj elektronicky, teda napríklad na váš e-mail. Elektronické pokladničné doklady budú rovnako záväzné a obsahovo kompletné ako papierové. Výhodou novinky je, že vaše doklady budete mať uložené v e-mailovej schránke, pri ich hľadaní vám môže pomôcť, obchodník ušetrí na tlačiarenských potrebách, zlepší sa proces platby nákupov a bude sa šetriť životné prostredie. Množstvo papierových „bločkov“ skončí v odpadkovom koši krátko po vytlačení. Čo sa týka Slovenska, na systém posielania elektronických dokladov už pomaly obchodníci nabiehajú a je pravdepodobné, že ste sa s tým stretli už aj vy. Niektoré obchodné reťazce pri platbe ponúkajú dve možnosti – buď si doklad necháte vytlačiť, alebo vám ho zašlú na e-mailovú adresu, ktorú zadávate pri registrácii do vernostného programu daného reťazca, prípadne ju priamo pokladníkovi nadiktujete.