aneps.sk

Asociácia Nepočujúcich Slovenska

Tesco

Zdroj: https://emefka.sk/toto-sa-bude-diat-v-tescu-kazdy-pondelok-o-1200-tisice-slovakov-objavia-novy-sposob-nakupovania/

Obchodný reťazec Tesco od 7. apríla 2025 rozširuje svoje služby. Sú zamerané na zvýšenie prístupnosti a komfortu nakupovania pre všetkých zákazníkov. Novinkou je služba Online tlmočník. Tá bude dostupná v hypermarketoch pri informačných pultoch každý pracovný deň od 8:00 do 16:00. Služba uľahčí komunikáciu nepočujúcim zákazníkom prostredníctvom videohovoru s tlmočníkom posunkového jazyka. Stačí, aby nepočujúci zákazník naskenoval QR kód umiestnený pri vstupe alebo zákazníckom servise. Ten ho prepojí s profesionálnym tlmočníkom, ktorý následne prekladá komunikáciu medzi nepočujúcim zákazníkom a personálom predajne v reálnom čase. Každý pondelok medzi 12:00 a 13:00 budú v supermarketoch a hypermarketoch Tesco po celom Slovensku zavedené špeciálne opatrenia. Počas tejto hodiny bude vypnutá hudba, stíšené zvuky pokladníc, stlmené osvetlenie a obmedzená manipulácia s vozíkmi. Pokojná hodinka je určená pre ľudí s poruchou autistického spektra, ktorí sú citliví na rôzne zmyslové podnety, aj pre ďalšie skupiny zákazníkov vrátane seniorov, rodín s malými deťmi či ľudí so zvýšenou citlivosťou na hluk a ostré svetlo. Viac ako 6,5 % zamestnancov tvoria ľudia so zdravotným znevýhodnením. Za svoj prístup k diverzite a inklúzii získal reťazec ocenenie Via Bona 2024 v kategórii Výnimočný zamestnávateľ.